تحلیلی فردا

ساخت وبلاگ

میزبانی لبنان برای رقابت های رسوریه در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در منطقعه‌اسیا مورد موافقت A fc قرار نگرفت.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال سوریه همگروه تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه پس از اینکه کشورش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ناامن شناخته شد هنوز نتوانسته است میزبان جدیدی را برای رقابت هایش مشخص کند.
این در حالی است که پیش از این اخبار واصله از ای اف سی حاکی از آن بود که کشور لبنان میزبانی دیدارهای سوریه را عهده دار شده است هر چند که صحبتهایی از میزبانی کشورمان و حتی عمان نیز به گوش میرسید.


با این حال و پس از منتفی شدن حضور سوریه در ایران و عمان، از سوی فدراسیون فوتبال این کشور اعلام شد که لبنان میزبان قطعی مسابقات سوریه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه محسوب می شود.


بر همین اساس اما کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز تمام میزبان های هفته‌های  اول و دوم  رقابت‌ها را اعلام کرد که طبق آن میزبان همه دیدارها جز دیدار سوریه و کره جنوبی از هفته دوم  اعلام شده است که این موضوع نشان دهنده آن است که برگزاری دیدارهای سوریه در لبنان منتفی است.


از ای اف سی خبر رسیده که امکانات فوتبال لبنان مورد تایید این کنفدراسیون قرار نگرفته هرچند که احتمال شیطنت تیم های حوزه خلیج فارس نیز در این موضوع نیز وجود دارد.


حالا سوری ها باید برای میزبانی رقابت های خود تصمیم دوباره‌ای بگیرند که بر همین اساس شنیده میشود پرونده میزبانی ایران از سوریه دوباره در جریان افتاده و این احتمال وجود دارد که همگروه تیم ملی فوتبال ایران انتخابی جام جهانی روسیه در کشورمان از حریفانش میزبانی کند.


البته شاید قوانین مربوط به فیرپلی در فیفا و ایجاد شرایط جوانمردانه در گروه، جلوی این اتفاق را بگیرد اما فشار سوری ها به کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورتی که ایران را برای میزبانی انتخاب کرده باشند میتواند تاثیر گذار بوده و این احتمال وجود دارد که هر دو دیدار رفت و برگشت ایران و سوریه در تهران برگزار شود.

میزبانی لبنان  

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 136 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:41

فعال اینترنتی سعودی معروف نوشت: "فتح الله گولن" معارض نظام ترکیه که طراح کودتای نافرجام اخیر می باشد، کمک مالی به مبلغ 200 میلیون دلار از امارات متحده عربی دریافت کرده است.

العالم:  مجتهد در "تویتر" نوشت: بن سلمان و بن زاید، بر اثر حماقت خود، موفقیت کودتا در ترکیه را برای گولن تضمین کرده بودند، چرا که تصور می کردند عده زیادی از داخل و خارج به کودتا می پیوندند. به همین دلیل گول خوردند و خود را به دردسر انداختند.

به نوشته مجتهد، "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی، شخصا در زمینه حمایت و تامین هزینه کودتای نافرجام علیه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دخیل بوده است.  

وی ادامه داد: علاوه بر حمایت مالی هنگفت امارات از گولن، ابوظبی یک "اتاق عملیات و تبلیغات" برای حمایت از کودتا تشکیل داده بود که آثار آن در خبررسانی شبکه "اسکای نیوز عربی" که از ابوظبی پخش می شود و شبکه "العربیه" که مقر آن دبی است، مشاهده شد.

مجتهد برای تایید ادعای خود به خبر منتشره از سوی پایگاه اینترنتی "اسرار عربیه" اشاره کرده که بر اساس آن، بن زاید از قطر خواسته که نزد آنکارا میانجیگری کند تا نقش امارات در کودتای نافرجام اخیر را افشا نکند.

مجتهد 
مجتهد 

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:41

آرژانتینی ها قصد دارند دیگو سیمئونه، سرمربی موفق اتلتیکو را جایگزین تاتا مارتینو، سرمربی مستعفی تیم ملی آرژانتین کنند.

ورزش سه: دولت آرژانتین بهترین گزینه برای جانشینی تاتا مارتینو را دیگو سیمئونه می داند و از فدراسیون فوتبال این کشور خواسته تا برای تحقق این امر تلاش کند. مشکل اینجاست که سیمئونه تا 2020 به اتلتیکو تعهد دارد و تمایلی هم برای جدایی از خود نشان نداده است.

فرناندو مارین، مدیر پروژه فوتبال برای همه که از سوی دولت آرژانتین قرار است در فدراسیون فوتبال این کشور اجرایی شود به لاناسیون گفت:" ما دوست داریم دیگو سیمئونه را با اتلتیکو شریک شویم. چرا که نه؟ او می تواند هنگام بازی های ملی به آرژانتین بیاید و تیم کشورش را رهبری کند و سپس به اتلتیکو بازگردد. وقتی بازیکنان فوتبال هنگام بازی های ملی به اردوی تیم های ملی خود می روند چرا یک مربی نتواند. پیشنهاد خود را به اتلتیکو خواهیم داد و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی پیش می آید. هر کسی مربی آرژانتین شود، مهمترین ماموریتش رساندن تیم به جام جهانی روسیه خواهد بود و سپس برای قهرمانی جهان باید برنامه ریزی کند."

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:41

نخست وزیر عراق گفت که نیروهای ارتش این کشور برای آزاد سازی "موصل" آخرین دژ گروه تروریستی داعش حرکت کرده‌اند.

العالم: حیدر العبادی این مطلب را در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشکده پلیس بیان کرد و افزود: تروریسم به همان اندازه که از ما شکست می خورد، می کوشد فتنه، شورش، مشکل و بحران ایجاد کند، عراق و منطقه بلکه تمام جهان در معرض خطر این تروریسم هستند که باید جهت نابودسازی آن با یکدیگر همکاری نمود.

نخست وزیر عراق ادامه داد: وجود باندهای جنایتکار سازمان یافته که اقدام به قتل، آدم ربایی و فساد می کنند، چالشی مضاعف برای عراق است که مقابله با آن، به تلاش زیاد نیاز دارد.

"خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق اخیرا تاکید کرده که تروریست های داعشی در برابر پیشروی ارتش عراق گریخته و به دنبال پناهگاه های دیگری هستند.

به گفته وی، دولت بغداد مصمم است که سال 2016 پایان کار این گروه در عراق باشد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:36

رئیس‎جمهور سوریه تاکید کرد که کوتای ترکیه انعکاس بی‌ثباتی و درگیری در داخل ترکیه است، اما ما اشتباه آنان را تکرار نمی‌کنیم و درباره ماندن یا نماندن اردوغان اظهارنظر نمی‎کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس‎جمهور سوریه با تاکید بر اینکه یک انسجام واقعی بین طیف‎های سوری وجود دارد، اعلام کرد که این انسجام در طول تاریخ شکل گرفته است.

بشار اسد در گفتگو با خبرگزاری «پرنست لاتینا» کوبا افزود: عناصر تروریستی و همپیمانان آن در ایجاد تفرقه و چنددستگی میان مردم سوریه شکست خورده اند.

وی همچنین در ادامه به کودتای ترکیه اشاره کرد و گفت: این کودتا بی ثباتی و درگیری های داخلی ترکیه را نشان می دهد و مهمتر از خود کودتا، تدابیری است که اردوغان و دولت وی طی چند روز اخیر اتخاذ کرده است.

اسد افزود: اردوغان از کودتا برای اجرای طرح های افراطی خود که همان طرح اخوان المسلمین ترکیه است، استفاده می کند و این برای ترکیه و کشورهای همسایه آن از جمله سوریه خطرناک است.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که غرب هیچ کشور مستقلی را نمی پذیرد و سوریه بهای استقلال خود را می دهد، اما در عین حال یک انسجام قوی بین سوریه و آمریکای لاتین در سطح سیاسی وجود دارد و آمریکای لاتین نمونه خوب و مهمی در جهان درباره چگونگی بازگشت ملت ها و دولت ها به استقلال خود هستند.

در حال تکمیل....

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:36

کدام تیم بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته است؟

استقلال
پرسپولیس
تراکتور سازی
سپاهان

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:36

خبرگزاری تسنیم: علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره و اعضای اتاق اصناف استان قم، با اشاره به مشکلات حساس کشور در مقطع کنونی اظهار داشت: بازاریان و اصناف قم دارای شأن و منزلت خاصی در استان، شهرها و استان‌های اطراف هستند و از نظر فرهنگی بازاریان قم از افراد انقلابی و بابصیرت محسوب می‌شوند.

وی با بیان "کشور مقاطع سختی را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون در دالان بعد از آن هستیم"، خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن دید با راه‌اندازی جنگ سرد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، با روش‌های مختلف دیگری مانند تحریم‌ها، سعی در به‌زانو درآوردن ملت و دورکردن آنها از انقلاب بود که مردم با ایستادگی این نقشه آنها را هم خنثی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه طرف مقابل می‌گوید تحریم‌ها منجر به مذاکرات شد، به‌نوعی لفاظی است آنها وقتی نتوانستند در این مسیر به توفیق برسند راهی جز مذاکره نیافتند و مذاکرات به‌درخواست آنها انجام می‌شد.

لاریجانی با ابراز "بعد از آنکه غربی‌ها در مسیر اعمال تحریم‌ها به موفقیت نرسیدند راهی را برای مذاکره با جمهوری اسلامی باز کردند و شاهد بودیم که آنها بارها و به‌کرّات درخواست مذاکره با کشورمان را مطرح کردند و حتی در این مسیر رئیس جمهور آمریکا در 2 نامه درخواست برای مذاکرات را مطرح کرد"، عنوان کرد: هدف ما این بود که در کنار داشتن مسائل هسته‌ای، حرکت، توسعه و تحقیق؛ تحریم‌ها برداشته شود چراکه تحریم‌ها در حال فشار به مردم بود.

رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه ایران بعد از مذاکرات به تمام تعهدات خود پایبند بود، ادامه داد: گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل نیز تأییدی بر عملکرد ما است اما وقتی می‌خواست به این موضوع اعتراف کند که ایران دقیقاً به تعهداتش عمل کرده دچار لکنت زبان شد.

وی افزود: درست است که بعد از مذاکرات فروش نفت از 1 میلیون بشکه به 2 میلیون رسیده و این کمک به توسعه کشور است اما اصل مسئله برداشتن تحریم‌ها بود که هنوز کامل نشده است.

لاریجانی با انتقاد از عملکرد طرف غربی در اجرای تعهدات بیان کرد: طرف مقابل بانک‌های درجه 3 و 4 خود را برای همکاری با ایران آزاد گذاشته اما بانک‌های اصلی برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هراس دارند علاوه بر آن غربی‌ها هر روز شیطنت جدیدی نشان می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات دستگاه قانون‌گذاری آمریکا در تصویب طرح‌های ضدایرانی با روح توافق هسته‌ای ناسازگار است، اظهار داشت: تاکنون حدود 52 قطعنامه و طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده که 3 طرح در این میان به نتیجه رسیده است، البته کاخ سفید اعلام کرده که این تحریم‌ها را وتو می‌کند اما اقدامات کنگره و سنای آمریکا در تصویب تحریم فشار روانی را بر کشورهای دنیا وارد می‌کند تا آنها از سرمایه‌گذاری در کشورمان اجتناب کنند.

 وی ادامه داد: این اقدامات برای این است که بخش‌های مهم نتوانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و فضایی به‌وجود آورند که شرکت‌های بزرگ پذیرای ریسک سرمایه‌گذاری در کشور نباشند و این موضوع خلاف تعهدات آنها است.

لاریجانی با اشاره به وعده‌های طرف غربی افزود: آنها گفته بودند مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند اما نه‌تنها این کار را انجام ندادند بلکه سنگ‌اندازی هم می‌کنند، ما باید مقابله‌به‌مثل کنیم و سنگ آنها را با سنگ پاسخ دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید فضای کسب‌وکار در کشور بهبود یابد و شغل برای مردم ایجاد شود تصریح کرد: ما با دو نوع تحریم داخلی و خارجی مواجه هستیم که در تحریم‌های درونی بخش‌های اداری کشور باید کمک کنند و در شرایط رکود نباید فشار بیاورند.

لاریجانی تصریح کرد: کشور باید براساس قانون با مالیات اداره شود ولی وقتی آبادانی نیست و رکود در کشور حکم‌فرماست، چرا آن‌قدر مالیات اخذ می‌شود؟ مالیات گرفتن هم حدی دارد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه امور اداری باید در خدمت مردم قرار گیرد نه اینکه مزاحمت ایجاد کند، گفت: بزرگی دولت به مشکل تبدیل شده که هرچه به آن اعتبار تزریق می‌شود، پر نمی‌شود از همین رو باید دولت کوچک شود.

وی با بیان اینکه اعتماد به اتحادیه‌ها، صنوف و مردم می‌تواند در پیشبرد کارها مؤثر باشد از همین رو باید سازوکاری در برنامه ششم به وجود آید که تحولی جدی در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید با جان و دل مردم و همراه با رونق تولید و صادرات باشد و تولید از حالت دولتی خارج شود.

لاریجانی با ابراز اینکه دولت باید کوچک‌سازی و چابک‌سازی شود، ازهمین‌رو باید یک‌بار دیگر اصل 44 که بد اجرا شد، اجرایی و کارها به مردم واگذار و اداره شود، گفت: در کمیسیون  تلفیق گفته شده اصل 44 در برنامه ششم لحاظ شود و در این برنامه بخشی از آمایش سرزمینی در سطح استانی اجرا و اولویت استانی در برنامه ششم اعمال شود.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:31

کدام تیم بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته است؟

استقلال
پرسپولیس
تراکتور سازی
سپاهان

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 150 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:31

ترکیب اعضای هیات رئیسه کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری با رای اعضای کمیسیون های این مجلس، برای دو سال مشخص شد.

خبرگزاری فارس: بر اساس رأی گیری مخفی اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز برگزار شد، ترکیب اعضای هیئت رییسه کمیسیون‌های این مجلس برای مدت 2 سال به شرح زیر است:

یک) کمیسیون تحقیق (موضوع اصل 111 قانون اساسی)

جناب آقای احمد جنتی (رییس)

جناب آقای سید محمود هاشمی شاهرودی(نایب رییس اول)

جناب آقای محمد علی موحدی کرمانی(نایب رییس دوم)

جناب آقای سید ابراهیم رییسی(منشی)

جناب آقای سید هاشم حسینی بوشهری(منشی)

جناب آقای سید احمد خاتمی(مخبر)

 

دو) کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی

جناب آقای محمد مؤمن(رییس)

جناب آقای مرتضی مقتدایی(نایب رییس اول)

جناب آقای سید هاشم حسینی بوشهری(نایب رییس دوم)

جناب آقای سید ابراهیم رییسی(منشی)

جناب آقای ابوالقاسم وافی(منشی)

جناب آقای قربانعلی دری نجف آبادی(مخبر)

 

سه) کمیسیون آیین نامه (موضوع اصل 108 قانون اساسی)

جناب آقای احمد بهشتی(رییس)

جناب آقای رضا رمضانی(نایب رییس اول)

جناب آقای محسن اراکی(نایب رییس دوم)

جناب آقای محسن کازرون(منشی)

جناب آقای عسکر دیرباز(منشی)

جناب آقای محسن قمی(مخبر

 

چهار) کمیسیون بررسی راه های پاسداری و حراست از ولایت فقیه

جناب آقای حسن عالمی(رییس)

جناب آقای محسن حیدری(نایب رییس اول)

جناب آقای سید ابوالحسن مهدوی(نایب رییس دوم)

جناب آقای عبدالکریم فرحانی(منشی)

جناب آقای سید رحیم توکل(منشی)

جناب آقای محمود محمدی عراقی(مخبر)

 

پنج) کمیسیون سیاسی – اجتماعی

جناب آقای عبدالمحمود عبداللهی(رییس)

جناب آقای محمد علی تسخیری(نایب رییس اول)

جناب آقای سید محمد حسینی شاهرودی(نایب رییس دوم)

جناب آقای علیرضا اسلامیان(منشی)

جناب آقای سید محمد مهدی میرباقری(منشی)

جناب آقای علی معلمی(مخبر)

 

خاطر نشان می شود جلسه کمیسیون امور مالی و اداری مجلس خبرگان رهبری عصر امروز برگزار خواهد شد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 136 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:31

در پی دستگیری های پلیس در یکی از دانشگاههای استانبول، تیراندازی رخ داد.

 شبکه خبر: در پی اعلام وضع وق العاده سه ماهه در ترکیه و افزایش بگیر ببندها، فضای دانشگاهی ترکیه هم متشنج شد. در پی دستگیری های پلیس در یکی از دانشگاههای استانبول، تیراندازی رخ داد. رجب طیب اردوغان در نشست خبری پس از دو نشست شورای امنیت ملی و هیئت وزیران گفت: کشورش از شرایط بسیار حساسی در حال عبور است.

اردوغان تصریح کرد: اجرای حالت فوق العاده بمنظور رفع تهدید ها ضد دمکراسی و حفاظت از مردم است.

او تاکید کرد: اروپا حق ندارد از تصمیم ما در اعلام وضع فوق العاده در کشور انتقاد کند.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:27

تروریست ها با حفر یک تونل ۳۰ متری تا زیر ساختمان پاسگاه و جاسازی مواد منفجره در آن قصد تخریب پاسگاه را داشتند.

 شبکه خبر: در عملیات مشترک مأموران انتظامی شهرستان خاش و سربازان گمنام امام زمان(عج) تیم تروریستی‌ای که قصد خرابکاری در مقرهای نظامی را داشت، شناسایی و منهدم شد.

نیروی انتظامی اعلام کرد با توجه به پایش‌های میدانی و اشراف اطلاعاتی، مأموران انتظامی و دستگاه‌های امنیتی از حفاری تونلی به‌قصد خرابکاری در منزلی در همجواری دو مرکز مهم نظامی و امنیتی توسط گروه‌های معاند، مطلع شدند.

بنابر این گزارش، مأموران انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات مشترک در بازرسی از منزل مورد نظر، یک تونل در عمق 20متری زمین و حرکت 30متری در طول به‌سمت مقرهای نظامی و امنیتی حفر شده بود به‌همراه یک ریموت تله انفجاری، مقادیری سلاح و مهمات، وسایل حفاری پیشرفته و نقشه‌ای که مسیر حفاری به این اماکن در آن ترسیم شده بود، کشف کردند.

گفتنی است در این عملیات 10 عضو این گروه تروریستی دستگیر شدند و تحقیقات تخصصی از آنان همچنان ادامه دارد.

صبح امروز نیز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در همایش فصلی خانه احزاب از کشف این تونل خبر داد و اظهار داشت: در کشفیات دو شب قبل در شرق کشور با تونل ۴۰ متری در عمق ۲۰متری مواجه شدیم که به صورت زیرزمینی قصد انفجار و عملیات داشتند تا در یک شرایط این اقدام را انجام دهند.

حفر تونل برای بمبگذاری روشی است که تروریست های تکفیری در سوریه آن را رواج داده اند.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:27

تهیه کننده «دراکولا» گفت: ما نیازی به تبلیغ در شبکه «جم» نداریم زیرا فیلم بسیار خوب می‌فروشد و تا شب گذشته 2 میلیارد و 800 میلیون تومان فروش داشته است و مخاطب از فیلم استقبال خوبی داشته است.

خبرگزاری فارس: علی سرتیپی تهیه کننده «دراکولا» درباره نمایش تبلیغ فیلم «دراکولا» از شبکه ماهوراره‌ای وابسته به گروهک منافقین (جم) گفت: اگر دقت کنید کم کیفیت‌ترین تبلیغ درباره فیلم «دراکولا» از این شبکه پخش می‌شود و تبلیغ پخش شده در فضای مجازی قابل دسترسی است و عینا از همان تبلیغ استفاده شده است.

وی در ادامه گفت: ما نیازی به تبلیغ در شبکه «جم» نداریم زیرا فیلم بسیار خوب می‌فروشد و تا شب گذشته 2 میلیارد و 800 میلیون تومان فروش داشته است و مخاطب از فیلم استقبال خوبی داشته است.

سرتیپی با رد ارایه تبلیغ به شبکه «جم» گفت: اگر دقت کنید کم‌کیفیت‌ترین تبلیغ در فیلم‌های پخش شده از سوی جم مربوط به فیلم «بارکد» است. این تبلیغ سه ماه گذشته آماده شده بود و در آن گفته می‌شود که فیلم به زودی در تهران و شهرستان به نمایش در می‌آید. این نشان دهنده این مهم است که هیچ سفارشی به شبکه جم داده نشده و این شبکه خودسرانه و بدون اطلاع تهیه کننده اقدام به تبلیغ فیلم ها کرده است.

بنا به این گزارش شبکه ماهوراه‌ای نزدیک به گروهک منافقین (جم) در اقدامی پیشدستانه به تازگی اقدام به پخش خودخواسته و بدون سفارش تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی ایرانی نموده است.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:27

فروشندگان خیابانی در آمریکا از فضای انتخاباتی موجود استفاده کرده و پول خوبی به جیب می‌زنند.

 باشگاه خبرنگاران جوان: حال و هوای انتخاباتی در آمریکا فروشندگان لباس به خصوص طرفداران ترامپ را بر آن داشته تا از این راه به نان و نوایی برسند. بسیاری از این فروشندگان در محوطه بیرون سالن گردهمایی جمهوریخواهان یا مغازه زده‌اند یا در خیابان دستفروشی می‌کنند.

آنها بیشتر تی‌شرت، کلاه و لباس‌هایی که روی آنها الفاظ رکیکی به هیلاری کلینتون نسبت داده شده است می‌فروشند. به نظر می‌رسد استفاده از احساسات طرفداران و مخالفان این دو کاندیدا برای فروشندگان سود زیادی داشته است. علاوه بر این نام، تصاویر و شعارهای ترامپ روی کلاه، تی‌شرت و دکمه‌های تزیینی به کار برده شده که به طرفداری از این کاندیدای جمهوریخواه به فروش می‌رسد.

این فروشندگان با نادیده گرفتن قوانین شهروندی آمریکا تنها به این می‌اندیشند که با تحریک احساسات موافقان و مخالفان پولی به جیب بزنند.

الفاظ رکیک روی لباس
الفاظ رکیک روی لباس
الفاظ رکیک روی لباس
آرام باشید. ترامپ پیروز است.
الفاظ رکیک روی لباس
الفاظ رکیک روی لباس 
الفاظ رکیک روی لباس 
الفاظ رکیک روی لباس 
الفاظ رکیک روی لباس 
الفاظ رکیک روی لباس 

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

باشگاه خبرنگاران جوان،: سردار منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص اظهار نظر وزارت ارشاد که نیروی انتظامی نباید در کنسرت‌ها دخالت کند، اظهار داشت: ورود در عرصه محتوای کنسرت‌ها مربوط به وظایف نیروی انتظامی نبوده و تایید مضامین آن بر عهده وزارت ارشاد است.

وی گفت: اما وقتی بحث جمع به میدان می‌آید، لاجرم پلیس باید در همه ی تجمع‌ها مداخله کند، چرا که مسئولیت نظم و امنیت مردم بر عهده نیروی انتظامی است و اگر در این بین اتفاقی بیافتد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ مطمئنا پلیس باید جواب دهد.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: به همین جهت حفاظت از آن چه که در حوزه امنیت از ابعاد مختلف جانی، مالی، ناموسی و اخلاقی که همگی در ظرفی به نام امنیت اجتماعی جای گرفته‌اند بر عهده نیروی انتظامی است و امیدواریم با کمک مردم این مهم را به انجام برسانیم.

سردار منتظر المهدی درباره سوال خبرنگار ما مبنی بر اظهاراتی که ناجا باعث محدودیت کارهای کنسرت‌ها می‌شود، اذعان داشت: واقعا اینطور نیست و باید مصداق بیاورند، شما اگر از هنرمندان و تمام کسانی که با ما ارتباط دارند پرس و جو کنید در خواهید یافت که چنین چیزی نبوده و هرگز نخواهد بود.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد که ماموران ما در صدور مجوز مسئولیت دارند با تلاش خود به صدور سریعتر مجوزها اقدام کرده و خودمان نیز از اجرای مراسم آنها مراقبت کرده‌ایم.

سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: توصیه‌هایی که به دوستان ارائه می‌دهیم، برای آنها و به نفعشان بوده و امیدواریم این فکر و فهم در جامعه ساری و جاری شود.

سردار منتظر المهدی تصریح کرد: در یک جمله انجام و فرجام ماموریت پلیس بر مدار قانون است و هر کنش و هر اقدامی که پلیس انجام می‌دهد در همین راستا خواهد بود و اساسا هیچ اصرار و پا فشاری بر اقدامات فراتر از قانون نداشته و نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آن چیزی که امروز وظیفه ما است به نحو احسن انجام خواهیم داد، تصریح کرد: فعلا هیچ تغییری در زمینه کنسرت‌ها پیدا نشده و آنچه حائز اهمیت است، درک این مساله می‌باشد که واقعا چه تعداد کنسرت در طی این سال‌ها توسط نیروی انتظامی کنسل و جلوگیری شده، که مطمئنا به عددهایی دست نخواهیم یافت.

سخنگویی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه تمام اقدامات پلیس در راستای تسریع و تسهیل برای قشر هنرمندان است، بیان داشت: امروزه بیشترین ارتباطات پلیس با مردم و مخصوصا قشر هنرمندان است،به طوریکه یک موسسه برای ارتقاء ارتباط با عزیزان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه تشکیل داده‌ایم.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه کارنامه نیروی انتظامی در این حوزه کاملا مشخص است، گفت: به نظرم می رسد باید در نوع ادبیات و بیان کمی مراقبت کنیم تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.

وی در پایان گفت: ما همچون گذشته در خدمت همه هنرمندان هستیم و به نظرم خود آنها باید بخواهند که پلیس ورود پیدا کند.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

نظارت بخشنامه ای در سیما

سرویس فرهنگی فردا؛ وحید پناهلو: سال 92 درست در همین ایام بود که تلویزیون همزمان با پخش بازی های لیگ جهانی والیبال و سهل انگاری ناظران پخش و نمایش تصاویر منشوری به آغوش حاشیه و جنجال رفت. مسابقاتی که به گفته ی رئیس وقت سازمان صدا و سیما پخشش از مناظره های انتخاباتی سخت تر شده بود و با واکنش های بسیاری از سوی مردم و مسئولین روبرو شد. سلسله اشتباهاتی که منجر به دریافت تذکرات و انتقادات شفاهی و کتبی برخی از مسئولین و نمایندگان مجلس گردید و در آخر با تشدید نظارت ها و تاخیر در پخش مسابقات زنده، به آش شوری مبدل شد که کام هر بیننده ای را از تکرار بیش از حد تصاویر و سانسور غیرحرفه ای تلخ و اعصاب و روانش را مورد هجمه قرار میداد.

اما سردرگمی در محتوا و برنامه ریزی در مدل پخش برنامه های سیما تنها به مسابقات زنده ورزشی محدود نمی شود و در واقع این روزها به اوج خود رسیده است. هرج و مرجی که بد نیست برای یکبار هم شده با نگاهی اجمالی و پس از سرد شدن تب برنامه های زنده و مناسبتی مورد بررسی قرار دهیم تا به نتیجه ای از عاقبت آن برسیم. اگر از قطع شدن به یکباره یک فیلم تلویزیونی در دقایق پایانی و پخش مسابقه والیبال بگذریم، اگر پخش مجدد همین فیلم را از ابتدایش بلافاصله بعد از مسابقه فوتبال نادیده بگیریم، اگر حواله دادن پخش نیمی از مسابقه فوتبال به یک شبکه ی دیگر با گزارشگری متفاوت را پای فشردگی برنامه های ورزشی بگذاریم، اگر از سریال اشتباهات ظاهرا سهوی در برنامه های زنده شبکه های استانی که منجر به عذرخواهی رسمی شده است عبور کنیم. اگر نمایش محتوای نامناسب از شبکه ی کودک و نوجوان را گردن اژدهای آنتن و مشکلات مالی در تامین برنامه بیاندازیم و مجدد اگر محتوای نامناسب شوخی های برنامه "دورهمی" را به حسن نیت و افکار مثبت ناظران و نمک برنامه برای جذب مخاطب نسبت دهیم و جا به جایی مرزبندی ها و صمیمیت در گفتار و رفتار با مهمان های خانم را ترویج محبت و صفا در روابط اجتماعی مردم قلمداد کنیم. از محتوای نامناسب و روایت های صریح و عریان برنامه های نمایشی که مدت ها در شورای های مختلف سازمان دچار کش و قوس و بازبینی های چندباره می شوند نمیتوان گذشت. نمونه ی حاضر و زنده اش سریال "پریا" به کارگردانی حسین سهیلی زاده است که چند شبی است از شروع پخشش میگذرد.

سهیلی زاده که پیش از این در بعضی از سریال هایش نشان داده خوب بلد است چطور با عادی سازی روابط و عبور از خطوط قرمز در طول سریال و نتیجه گیری مصلحانه در آخرین قسمت رگ خواب مخاطبین و مدیران را بدست بیاورد، این بار کمی دست از دوستی های ساده­ی دختر و پسری برداشته و در "پریا" به سراغ سوژه­ی حساس و ویژه تری رفته است. "پرداختی جسورانه" به موضوع "ایدز" تیتری بود که از میان صحبت های عوامل پریا و قبل از شروع پخشش قابل توجه بود.

قصه پریا از زمان حال و از جایی آغاز می‌شود که «پریا» با بازی لادن مستوفی پس از چند سال دوری از ایران به کشور باز می‌گردد. در شرایطی که پریا همچنان از ازدواج قدیمی‌ اش سرخورده است، وارد رابطه‌ای عاطفی با کیوان، پسرخاله‌اش می‌شود. پریا و کیوان قبل از هرگونه عقد رسمی به مشابه کارهای پیشین سهیلی زاده که ظاهرا باید مدت زیادی را برای شناخت یک دیگر با هم سپری کنند به امید آغاز زندگی تازه مشکلات را یک به یک از سر راه بر می‌دارند اما برخی اتفاق‌ها ادامه رابطه عاشقانه این زوج را به خطر می‌اندازد. اتفاق‌هایی که همه خانواده را درگیر خود می‌کند . "کیوان" با بازی امیرحسین آرمان پس از حضور در یک مهمانی شبانه مصرف مشروبات و مخدرات دچار درگیری با فردی بنام "شهرام" با بازی عمار تفتی شده است که بیماری است مبتلا ایدز.

اما این داستان پر از ابهام و تنش تمام تلخی "پریا"ی سهیلی زاده نیست، روایت سرنوشت نافرجام مصرف مواد مخدر و میهمانی های شبانه اگر با ظرافت و شناختن حد و مرزهای تصویری در قاب تلویزیون همراه باشد اتفاق بدی نیست، اشکالی که بر این سریال وارد است آن است که گویی سازندگان آن از رفت و آمدهای اتوبوسی مدیران سیما در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری نهایت استفاده را کرده اند و هرچه را که صلاح میدانستند به تصویر کشیده اند. چنانکه بیش از نیمی از قسمت آغازین این سریال را صحنه های عریان میهمانی شبانه و حرکات موزون حاضرینش تشکیل میداد. شروعی نچسب و ناامید کننده در ساعات طلایی پربیننده ترین شبکه سیما که چشم خانواده ها را متعجب و دلسرد کرد. علی الظاهر نویسندگان و سازندگان این سریال راهی بجز نمایش جز به جز اتفاقات و رفتارهای ناپسند شخصیت ها با هدف پیشبرد داستان و محکومیت احتمالی شخصیت های منفی در پایان فیلم ندیده اند. در صورتیکه در همین قاب تعداد زیادی سریال به یاد می آید که با شناخت درست خطوط قرمز و بدون پرداخت بی پرده و صریح هم از پس چنین اهدافی برآمده و کام مخاطبین نجیب تلویزیون ملی را تلخ نکرده اند.

اشکال کار را باید در روند طراحی و ساخت چنین برنامه هایی جست و جو کرد، آنجا که صرفا با صدور دستوراتی خام و بخشنامه ای از رعایت ضوابط در حوزه های مختلف برنامه های تولیدی و سپردن پروژه ها به اسامی مطرح و سابقه دار آسوده خاطر شده اند. ضوابطی که در عمل قانع به پوشاندن لوگوی محصولات خارجی و اسم نیاوردن از نرم افزارهای پیام رسان شده است، اما از اصرار برای نمایش حرکات موزون در یک میهمانی شبانه و طریقه ی مصرف موارد مخدر غافل مانده است و همچنین آرایش ها و پوشش های بعضا زننده ای که به بهانه روایت تاریخ در عصر پهلوی با آسودگی خاطر از کنار این بخشنامه ها عبور میکند.

البته این اتفاق و دور زدن ضوابط تولید به بهانه هایی مثل محکوم شدن شخصیت منفی در پایان قصه و تحول های آنی و یک شبه آن ها نمونه های مشابهی در حوزه مدیریت تولید محصولات نمایشی دارد. آنجا که سناتور "ویل هیز" با قوانین سفت و سخت و بعضا عجیبی که در ابتدا تصویب کرد باعث افت شدید فروش فیلم ها در آن روزهای سینمای آمریکا شد. اما با یشنهاد موسسین هالیوود به هیز در این قوانین بازنگری شد تا راه هایی برای دور زدنش ایجاد شود. «تنها در مواردی که قرار است عواقب منفی و شوم قانون‌گریزی، تبهکاری و بی‌بندوباری به تصویر کشیده شود، نمایش مواردی چون خشونت، مشروب‌خواری و صحنه های اروتیک مجاز باشد تا از این طریق، این ناهنجاری‌های اجتماعی هر چه بیشتر نقد شود.» اما نتیجه چیزی نبود جز ورود صحنه های پر از خشونت و اروتیک به تمامی تولیدات نمایشی آن روزهای هالیوود شد و جامعه ای که استعمال دخانیات و طلاق را برای زنان تقبیح میکرد به سرعت تغییر و مدتی بعد از آن به عنوان ارزش یاد کند. ماجرای سناتور هیز به اندازه کافی موید این نکته است که چگونه پرداختن صریح و بی پرده به معضلات اجتماعی و فردی حتی به نیت نقد و عبرت آموزی منجر به اشاعه ی آن ها می شود.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 118 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

سامانه جامع ثبت‌اطلاعات دانش‌آموزان (سناد) علی رغم اعلام مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر عدم اشکال و اختلال در آن، هنوز دچار مشکلات در ثبت اطلاعات دانش‌آموزان به ویژه پایه اول ابتدایی است.

خبرگزاری فارس: سامانه ثبت‌نام جامع دانش‌آموزان کشور (سناد) به رغم اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر فعال و بدون اختلال بودن، هنوز در بسیاری موارد دچار اشکالات فراوانی است.

نمونه بارز و روشن آن، ثبت اطلاعات ورودی دانش‌آموزان پایه اول مقطع ابتدایی است که باید برای ثبت سفارش کتب درسی خود، ابتدا اطلاعات فردی‌شان در سامانه سناد ثبت شود تا بتوانند در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی، ثبت‌نام کنند، اما به دلیل ایجاد اشکالات در سامانه سناد، این دانش‌آموزان موفق به ثبت سفارش و خرید کتب درسی خود نمی‌شوند.

این در حالی است که محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال تغییراتی در معماری داده‌های سیستم ثبت‌نام دانش‌آموزان (سناد) داده شد و با 2 سامانه دیگر لینک و اطلاعات از آن دریافت شد، مشکلات کوچکی به وجود آمد.

وی افزود: مشکل سیستم ثبت‌نام رفع شده و سرعت ثبت داده‌های آن بالا رفته است.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:43

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رییس جمهور در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد: دولت نمی تواند نسبت به سرنوشت واحدهای تولیدی بی تفاوت باشد/ احیاء بخش تولید کشور یک موضوع ملی به معنای واقعی کلمه است


 جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید عصر روز گذشته به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه، با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه از سوی مدیران عامل بانک‌ها در خصوص روند بررسی پرونده واحدهای تولیدی کوچک و متوسط راکد و نیمه فعال و ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی این واحدها گفت: عملکرد بانک‌ها در این زمینه مثبت بوده که باید از آنها قدردانی کنیم.

وی راه اندازی بخش تولید و اقتصاد کشور را در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» موضوعی بسیار پراهمیت دانست و گفت: دولت متعهد شده است در سال جاری تولید کشور را راه اندازی کند و انتظار ما از بانک‌های عامل و همه بخش‌ها این است که همه توان و تلاش خود را در این زمینه به‌کار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور از بانک‌های عامل خواست در راستای بررسی سریعتر پرونده واحدهای تولیدی کوچک و متوسط راکد و نیمه فعال که به تسهیلات و سرمایه در گردش نیاز دارند، هر بانک یک هدف گذاری کمی برای خود تعیین کند و متعهد شود که در هر ماه تسهیلات لازم را در اختیار تعداد مشخصی از واحدهای تولیدی استان های مختلف کشور قرار دهد تا بدین ترتیب ظرف چند ماه آینده شاهد رونق تولید و اشتغال در کشور باشیم.

جهانگیری افزود: انتظار ما این است که در پایان سال تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد که به کمک نظام بانکی مجدداً احیا شده‌اند، فراتر از انتظارات باشد و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در خصوص ایجاد رونق تولید و رشد اقتصادی کشور محقق شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گزارش های دریافتی و براساس بازدیدهایی که از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور در چند ماه اخیر داشته ام، استنباط من این است که برخلاف آنچه برخی افراد می گویند، تولید و صنعت کشور متوقف نیست و بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیت مناسب در حال کار و فعالیت هستند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: متاسفانه گاهی اطلاع رسانی درباره کارهای سازنده و خوبی که انجام می دهیم، آنطور که باید صورت نمی‌گیرد و در مقابل، برخی افراد و رسانه‌ها، ضعف‌های دولت را برجسته کرده و به صورت چند برابر جلوه می دهند که لازم است در این خصوص دقت و تمرکز بیشتری به خرج دهیم تا مردم از اقدامات مثبت و سازنده دولت آگاه شوند.

جهانگیری اضافه کرد: با توجه به شناختی که از صنعت کشور دارم و با درنظر گرفتن گزارش های دریافت شده و بازدیدهایی که طی چند ماه اخیر از واحدهای تولیدی داشته ام، معتقد هستم که تولید کشور حتماً راه اندازی خواهد شد و دغدغه تولید و اشتغال کشور تا حد زیادی مرتفع می شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت واحدهای تولیدی که به دلیل شرایط اقتصادی با مشکل مواجه شده اند بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: ضرورت راه اندازی و احیاء بخش تولید کشور یک موضوع ملی به معنای واقعی کلمه است و انتظار داریم همه مدیران و مسئولین با جدیت به این موضوع بپردازند زیرا باور ما این است که همگی در یک کشتی نشسته ایم و باید این کشتی را با کمک یکدیگر به حرکت درآوریم.

معاون اول رئیس جمهور باقدردانی مجدد از عملکرد نظام بانکی برای راه اندازی تولید، خاطرنشان کرد: اینکه علیه نظام بانکی فضاسازی منفی ایجاد شود درست نیست زیرا بانک‌ها از مظلوم‌ترین بخش‌ها هستند و در عین حال بیشترین مسئولیت را در تامین مالی برای اقتصاد کشور برعهده دارند و این طبیعی است که وقتی یک بخش دارای اهمیت فراوانی در اقتصاد باشد، از طرف همه بخش ها مورد انتقاد قرار گیرد.

در این جلسه که وزرای کشور، صنعت،معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها نیز حضور داشتند، مهندس نعمت زاده گزارشی از عملکرد اجرای طرح رونق تولید ارائه کرد و به تشریح مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به ارائه گزارشی آماری از تعداد پرونده هایی که توسط کارگروه های استانی رفع موانع تولید به بانک‌های عامل ارسال شده، ارائه کرد و گفت: گروه هایی برای نظارت مشخص شده‌اند تا بررسی کنند که تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی نیازمند، در چه مسیری هزینه می شود تا منجر به راه اندازی تولید و اشتغال گردد.

وی همچنین مشکلات و موانع موجود در روند رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را مطرح کرد و پیشنهاداتی نیز برای حل این مشکلات ارائه کرد.

در ادامه این نشست وزیر کشور نیز گزارشی از برگزاری جلسه ای با بانک‌ها برای بررسی مسائل و پیشنهادات در جهت حل مشکلات پیش روی ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه کرد.

رئیس کل بانک مرکزی هم در این نشست با تاکید براینکه در نظام بانکی برای تحقق اهداف اقتصادی در سال 95 احساس مسئولیت فراوانی وجود دارد، گفت: در نظام بانکی عزمی جدی ایجاد شده تا رسالت واقعی خود در جهت تحرک بخشیدن به اقتصاد و تولید کشور را انجام دهند.

سیف اظهار داشت: نظام بانکی جهت گیری دولت برای تحرک بخشی به اقتصاد و راه اندازی تولید را به خوبی درک کرده است و برای همراهی با برنامه های دولت کاملاً مصمم است.

وی با یادآوری اینکه بانک‌های خصوصی در سال‌های گذشته نقش چندانی در سیاست های دولت بر عهده نداشتند، گفت: با سیاست گذاری های صورت گرفته در نظام بانکی، ظرف یکی دو سال اخیر بانک‌های خصوصی به صحنه آمده اند و در راستای اجرای برنامه های دولت گام های موثری برداشته اند.

در ادامه این جلسه مدیران عامل بانک‌ها نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و عملکرد خود در رابطه با رونق و فعال سازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ارائه کردند و از اهتمام ویژه نظام بانکی کشور برای تحقق اهداف دولت در مسیر راه اندازی تولید و رونق اقتصادی خبر دادند.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:43

نوعی ماهی موسوم به "بلو تانگ" وجود دارد که در مواجهه با شکارچی، خود را به مردن می‌زند.

خبرگزاری ایسنا: ماهی‌های بلو تانگ از روی رنگ آبی، دم زرد و بدن بیضی شکل و دم پرچمی شکلشان شناسایی می‌شوند و باله‌های آنها نیز به رنگ زرد است.

بلو تانگ‌های بزرگتر همچنین یک خط باریک آبی تیره در کنار باله‌ پشتی خود دارند که شباهت زیادی به عدد 6 دارد و یکی از نام‌های توصیفی آنها است. این ماهی‌ها وقتی بالغ می‌شوند رنگ آنها تغییر می‌کند. ماهی‌های کوچکتر زرد روشن هستند و لکه‌های آبی رنگی کنار چشم خود دارند. نوک باله‌های آنها نیز آبی کمرنگ است.

شیوه دفاعی عجیب یک ماهی
این ماهی برای محافظت از خود در برابر شکارچیان یک ستون فقرات تیز و زهرآلود در باله دمی دارد. ستون فقرات باله دمی حاوی نوعی سم است که باعث درد شدید در شکارچیان می‌شود. بلو تانگ‌ها همچنین هنگامی که با یک شکارچی مواجه می‌شوند، خود را به مردن می‌زنند و بی‌حرکت باقی می‌مانند تا شکارچی از کنار آنها عبور کند.

این ماهی‌ها در اقیانوس‌های آرام و هند زندگی و خاستگاه آنها صخره‌های مرجانی است که در امتداد سواحل رشد می‌کنند.

شیوه دفاعی عجیب یک ماهی
این ماهی‌ها نقش مهمی در  چرخه زندگی صخره‌های مرجانی ایفا می‌کنند. در واقع آنها با خوردن جلبک‌های اضافی صخره‌ها مانع خفه‌شدن مرجان‌های دریایی می‌شوند.


این ماهی تا حدودی اجتماعی است و معمولاً به صورت جفت و یا در گروه‌های کوچک 10 تا 12 تایی یافت می‌شود.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:43

نگهداری و به نمایش‌گذاشتن یک قلاده خرس قطبی در یکی از مراکز خرید چین با اعتراض‌های فعالان حقوق حیوانات روبرو شده است.

 خبرگزاری تسنیم: غمگین‌ترین خرس قطبی جهان در یک مرکز خرید چینی به نمایش گذاشته شده است.

بر اساس گزارش آبزرور، این خرس قطبی که «پیتزا»(Pizza) نام دارد در یک پارک اقیانوسی در داخل مرکز خرید «گرندیو» در گوانگژو به نمایش بازدیدکنندگان گذاشته شده است.

تاکنون بیش از 285هزار نفر دادخواستی را که در آن خواستار بسته‌شدن این آکواریوم و بازگرداندن این خرس غمگین قطبی به خانه‌اش شده را امضا کرده‌اند.

 غمگین‌ترین خرس قطبی
غمگین‌ترین خرس قطبی 

موسسه خیریه حمایت از حقوق حیوانات چین  با تقبیح این حرکت مسئولان مرکز فروش، زندانی کردن حیوان را یک «عمل هولناک» توصیف کرد.

این در حالی است که مدیریت این پارک ادعای بدرفتاری با «پیتزا» را رد کرده و مدعی شده که خرس قطبی در آکواریوم بسیار راضی و خوشحال است!

 غمگین‌ترین خرس قطبی
غمگین‌ترین خرس قطبی 

در این آکواریوم غیر از «پیتزا»، چند نهنگ بولگا، شیرماهی و چند گرگ قطبی نیز نگهداری می‌شوند.

در حالی که رونق اقتصادی چین دچار رکود شده است صنعت پارک‌های تفریحی این کشور همچنان پررونق است چرا که طبقه متوسط چین به دنبال اشکال مختلف سرگرمی است.

به گفته یکی از گروه‌های مبارزات انتخاباتی، دست‌کم 39 پارک اقیانوسی دیگر طی دو سال آینده در چین افتتاح خواهد شد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:41

خبرجنوب: چندی قبل نمابری از دادسرای شهرکوار در نزدیکی شیراز به شعبه ویژه قتل عمد مشهد رسید که نشان میداد عامل یک جنایت مسلحانه در شهرکوار به مشهد گریخته است. قاضي سيدجواد حسيني با دريافت اين نمابر، دستور داد تا کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي رصدهاي پليسي و اطلاعاتي را براي شناسايي و دستگيري متهم فراري در دستور کار قرار دهند.

هنوز 24 ساعت از رصدهاي اطلاعاتي پليس نگذشته بود که کارآگاهان با رديابي هاي اطلاعاتي به محل اختفاي متهم فراري رسيدند اما تحقيقات نشان داد فرد مورد نظر پليس به دليل وخامت حالش به بيمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شده است.

با کسب اين اطلاعات و با صدور دستور شبانه از سوي قاضي حسيني، کارآگاهان عازم مرکز درماني شدند و اين گونه حلقه هاي قانون بر دستان جوان 30ساله اي که متهم به قتل مادرش بود، گره خورد.

بنابراين گزارش، متهم به جنايت مسلحانه درحالي در جايگاه متهمان در شعبه 211دادسراي عمومي و انقلاب مشهد نشست که مدعي بود از قتل مادرش عذاب وجدان گرفته است. «عليرضا» (متهم) پس از آن به سؤالات قضايي قاضي ويژه قتل عمد پاسخ داد.

وي گفت: 10سال قبل به خاطر شرکت در يک سرقت مسلحانه دستگير و راهي زندان شدم و 3ماه قبل که مدت محکوميتم به پايان رسيد از پشت ميله ها رهايي يافتم و به جامعه بازگشتم ولي از همان روز آزادي به دنبال مواد مخدر رفتم و دوباره استعمال مواد را شروع کردم.

حدود 18 روز قبل از اين حادثه بود که خانوادهام مرا به مرکز ترک اعتياد معرفي کردند تا حداقل مصرف مواد را کنار بگذارم اين درحالي بود که من در اين مدت به خاطر مصرف انواع قرص ها نمي توانستم حتي يک ساعت بخوابم به همين دليل هم از مرکز ترک اعتياد بيرون آمدم تا اين که صبح دهم شهريور اسلحه شکاري دو لول را برداشتم تا به باغي بروم که روبه روي منزلمان قرار داشت اما مادرم مقابلم ايستاد و گفت: اجازه نمي دهم بروي! من که از اين کار مادرم به شدت عصباني شده بودم سعي کردم او را از خودم دور کنم ولي مادرم دست بردار نبود چرا که مي ترسيد حادثه ناگواري رخ دهد.

کشمکش بين من و او ادامه داشت تا اين که من در حالت عصبانيت گلوله اي هوايي شليک کردم اما نمي دانم چگونه گلوله به مادرم اصابت کرد و خون آلود نقش زمين شد. همسايگان که با صداي شليک گلوله به محل آمده بودند بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند اما به خاطر اين که حال مادرم به شدت وخيم بود او را داخل خودروي آژانس تلفني که در همان محل بود گذاشتند و به بيمارستان بردند. من هم که ترسيده بودم اسلحه را داخل حياط انداختم و به شيراز گريختم در آن جا بود که فهميدم مادرم جان خود را از دست داده است. من هم از ترس دستگيري از شيراز به اصفهان، قم و تهران و از آن جا به مشهد رفتم.

متهم به جنايت مسلحانه ادامه داد: چون ميترسيدم در مراکز اقامتي مجاز شناسايي شوم به همين خاطر در يکي از منازل اجاره اي مخفي شدم ولي عذاب وجدان رهايم نمي کرد و آرامش روحي خودم را از دست داده بودم. اين گونه بود که تصميم به خودکشي گرفتم و با خوردن مقدار زيادي قرص سعي کردم خود را از اين عذاب روحي رها کنم ولي اطرافيان که متوجه وخامت حالم شده بودند مرا به بيمارستان رساندند.

به دنبال اعترافات صريح متهم در حضور مقام قضايي، وي با صدور قرار بازداشت موقت در اختيار کارآگاهان اعزامي از شهر «کوار» قرار گرفت تا براي ادامه رسيدگي به پرونده جنايي راهي دادسراي «کوار» شود.

متهم در تمامی مراحل تحقیقات به قتل مادرش اعتراف کرد و مدعی شد پس از درگیری با مادرش دست به جنایت زده است.
گفتنی است این پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.

تحلیلی فردا...
ما را در سایت تحلیلی فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان irantime بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:41